Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny - Konieczność nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy
Spis treści
- Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny
- A. Konieczność nabożeństwa do Maryi
- 1. Bóg chciał rozpocząć i zakończyć swe największe dzieła przez Najświętszą Maryję Pannę.
- 2. Nabożeństwo do Najświętszej Dziewicy jest konieczne.
- B. Konieczność nabożeństwa do Maryi, zwłaszcza w czasach ostatecznych.
- 1. Bóg chce objawić i odsłonić Maryję w czasach ostatecznych
- 2. Nabożeństwo do Maryi konieczne zwłaszcza w czasach ostatecznych.
- A. Podstawowe prawdy nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy
- B. Oznaki prawdziwego nabożeństwa do Maryi
- 1. Fałszywi czciciele Najświętszej Dziewicy i fałszywe formy nabożeństwa do Niej
- 2. Oznaki prawdziwego nabożeństwa do Najświętszej Dziewicy
- C. Najważniejsze praktyki nabożeństwa do Maryi
- D. Doskonała praktyka nabożeństwa do Maryi
- 1. Doskonałe ofiarowanie się Jezusowi Chrystusowi
- 2. Powody, które powinny nas skłaniać do polecenia tego nabożeństwa.
- 3. Biblijna figura tego doskonałego nabożeństwa: Rebeka i Jakub
- 4. Cudowne skutki jakie to nabożeństwo powoduje w duszy, która jest mu wierna
- 5. Konkretne praktyki związane z tym nabożeństwem
- Praktyki szczególne i wewnętrzne dla tych, którzy chcą stać się doskonali
- Sposób praktykowania tego nabożeństwa w Komunii świętej
- Akt ofiarowania się Jezusowi Chrystusowi przez ręce Maryi
- Wszystkie strony
[B. KONIECZNOŚĆ NABOŻEŃSTWA DO MARYI, ZWŁASZCZA W CZASACH OSTATECZNYCH.]
49. Przez Maryję rozpoczęło się zbawienie świata i przez Maryję musi się ono dopełnić. Przy pierwszym przyjściu Jezusa Chrystusa Maryja prawie wcale się nie ukazywała, aby ludzie, którzy o osobie Jej Syna mało jeszcze wiedzieli, nie przywiązywali się do Niej zbyt ziemskim i przyrodzonym uczuciem, oddalając się przez to od prawdy. A gdyby Maryja bardziej była znana, niezawodnie by to nastąpiło, z powodu cudownego Jej wdzięku, którym Najwyższy także na zewnątrz Ją ozdobił. Toteż Dionizy Pseudo-Areopagita pisze, iż gdy Ją ujrzał, z powodu Jej tajemniczego uroku i niezrównanej piękności byłby wziął Ją za bóstwo, gdyby wiara, w której był ugruntowany, nie pouczyła go, że Ona nim nie jest.
Natomiast przy drugim przyjściu Jezusa Chrystusa Maryja musi być znana i przez Ducha Świętego objawiona, aby to przez Nią Chrystusa poznano, kochano i Mu służono, albowiem powody, dla których Duch Święty ukrył swoją Oblubienicę za Jej życia ziemskiego, dając w Ewangelii tak szczupłe o Niej objawienie, już istnieć nie będą.